9 Ekim 2013 Çarşamba

Kara kiz keki

 

 
Selamlar dostlar.
Bugün cocuklar okuldan gelmeden evi söyle kek kokulariyla donatayim istedim..
Cikolatali kek  ve pastalara bayiliyorlar her cocuk gibi..Bu kekin tarifide cok piratik öyle cok alengirli tariflerden degil ama herzaman harika sonuc verir cok fazla malzemede istemez.
Aslinda normal üzeri cikolata soslu kakaolu bir kek 
ismi anneannemden dolayi karakiz keki oldu.Kendisi eski hatunlardan oldugu icin böyle kakolu seyleri pek sevmez
"kek dedigin altin gibi sapsari olur ben firinli sobamda ne kekler yapardim" der hep :)
gecen yil almanya ya yanima geldiler 3 ay.
Evime gelen misafirler icin bu keki yapmistim keki görür görmez" kendi gibi bir kek yapmis" dedi
beni cocuklugumdan beri karakizim diye severdi hep o gün bugündür karakiz keki kaldi ismi :)  
 
Malzemeler
 
4 yumurta
2 cay bardagi Seker
1 cay bardagi siviyag
yarim cay bardagi su -yada Soda
(Soda kullanirsaniz daha kabarmis bir kek elde edersiniz)
1 cay bardagi Kakao
1.5 cay badagi un
1.paket kabartma tozu-vanilya
 
Üzeri icin
200 gr bitter cikolata
200 gr cigkrema
 
Yapilisi
Yumurta ve sekeri Seker eriyip köpürene Kadar cirpiyoruz.
mikserin ayarini en düsüge indirip siviyag ve suyu ilave ediyoruz
ayri bir kapta Unu, Kakao ve kabartma tozunu karistirip yumurta karisiminin üzerine eleyerek ekliyoruz daha sonra unu yedirene Kadar cirpiyoruz.
enson vanilyayi ekleyip kaliba döküp önceden isitilmis 180 derecelik firina veriyoruz yarim Saat 45 dakikada pisiyor tabi her firinin ayari degisik olabiliyor onu siz daha iyi bilirsiniz cikarmadan kürdanla kontrol  etmeyi unutmayin.
soguduktan sonra
200 gr lik cig kremayla bitter cikolatamizi eritip kekimizin üzerine döküyoruz
ben krema siringasiyla cikolata  sostan kekin icersinede ara ara SIKabilirsiniz kestiginiz Zaman icersinden akan cikolata sosta istah kabartiyor
afiyet olsun...
 
sevgilerle...

2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık,çikolatalı kek gibisi yok..süper görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Tesekkürler Nursen hanimcim...Aynen bende sizin gibi düsünüyorum bayiliyorum cikolatali kek ve pastalara cocuklar bahane :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Kiymetli vaktini ayirip yoruma deger buldugunuz icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...