4 Ekim 2013 Cuma

Memeleketten mamalar gelmis :)

Merhaba sevgili dostlar bugün size memleketten haberle geldim..
3 ay önce kayinvalidemler Türkiye'ye memelekete gitmislerdi.Gecen hafta döndüler,
tabi elleri kollari valizleri dolu dolu gelmisler yine
 Allah c.c. razi olsun yokluklarini göstermisin insallah.
 Malum kendimi tanittigim bölümde Kayserili oldugumu söylemistim.Vatanimin her kösesi ayri güzel heryerinde bolluk bereket bizler cok sansliyiz bu yüzden.
Neyse gelelim konuya :)
Kayseriye gidilirde Pastirmasiz hic gelinirmi her nekadar havaalanindan o valizler cikana Kadar
kanli terler döksede korka korkada olsa ne yapip Edip kayinvalidem getiriyor sagolsun :)
Bizim oralarda simdilerde üzüm baglari bozulup,ocaklar yakilip pekmez kazanlari cikmistir sokaklara...
Kimisi patlicanli,kimisi kabakli
kaynar pekmez kazanlari, her mahalleden bir koku gelir
malum erciyesin etekleri kis cetin geciyor kani sicak tutmak  lazim  :) 
kis hazirliklar yapilir.
Benim anacigimda biran önce bize gönderebilmek icin toplamislar üzümleri yapivermis kabak pekmezini
Ellerine saglik 

Kuru patlican dolmasiyla gecensene bir akrabamizin evinde tanistik :)
önceleri hep televizyonlarda görür,cevremdeki insanlardan lezzetini duyardim
"Amaaaaaaaan amma abartiyorsun alti üstü kuru dolma derdim"
Ama isin asli hic öyle degilmis.

Fransada bir Zeynep ablamiz vardir eli cok lezzetli  hamarat bir ablamiz bizi yemege davet etti bir gün
Yaptigi yemekleri servis ederken tabagima birtanecik  dolma koydu
ama ben tamamen isteksiz
onu yemem sevmem  de diyemedim tabi Allah'agzimi dilimi bagladi sanki :)
O dolmayi yedikten sonra hayatim boyunca
anneannemin kekikli biber dolmasi bir
Zeynep ablanin kuru patlican dolmasi iki olarak zihnime ve damagima kazindi o lezzetler
Ondan beridir kuru patlican kovalar oldum marketlerde ama memlekettekiler gibi olmuyor buralardaki tabi Annecim onuda unutmamis sagolsun getirivermis .:)

Eeee cok konustum  lafin sonunuda tatliyla bagliyalim  dimi ama.
bunlarda hediyelikler.
Sevgilerle...
 
 

4 yorum:

  1. Allahin selami ve bereketi üzerine olsun ablam
    hayirli olsun hayirlara vesile olsun insAllah
    basarilar diliyorum izlemeyede aldim güzel paylasimlara insAllah
    Baki muhabbetle

    YanıtlaSil
  2. Allah c.c. razi olsun...Aminnn...ablacim.
    Hosgeldin sefalar getirdin
    cok sevindirdin bu kardesini Tesekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. merhabalar.. bana bıraktığınız harika yorum beni ne kadar mutlu etti bilemezsiniz çok şımardım vallahi sağolun..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Hosgeldiniz sevgili birsen sizinde beni ziyarete gelmeni beni inanilmaz mutlu etti...
      Simarmaniz cok normal blog arsivinizin genisligi takdiri hak ediyor bence ellerinize emeginize saglik.
      tekrar görüsmek dile ile insallah herzaman beklerim :)...
      Allah c.c. emanet olun... Sevgiler...

      Sil

Kiymetli vaktini ayirip yoruma deger buldugunuz icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...